Uz Ventspils šosejas no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms
Foto: lvceli.lv
Naktī uz trešdienu, 29. novembri, uz Ventspils šosejas (A10) posmā no pagrieziena uz Tīreļu taku līdz pagriezienam uz Smārdi (no 44,9.km līdz 52,4. km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posms. Šajā posmā iekārtas kontrolēs vidējo ātrumu, OCTA, tehnisko apskati un autoceļu lietošanas nodevas samaksu.
Uz Ventspils šosejas jau darbojas vidējā ātruma kontroles posmi no Gulbju ezera līdz pagriezienam uz Usmu (135,0.–140,8. km) un no Varkaļiem līdz Spuņciemam (24,1.km–30,8. km). Līdz ar to valsts ceļu tīklā ir ieviesti visi plānotie 16 vidējā ātruma kontroles posmi.
Vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Kā liecina statistika, biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.
Kā darbojas vidējā ātruma kontroles sistēma
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.
Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.
Resurss: lvceli.lv
atjaunots: 2023.g 28.novembrī | Tukuma Balss (x635)
|
Pasākumi Aktuāli
Aptauja
|