No 2025. gada auto ar dīzeļdzinēju tehniskajā apskatē pārbaudīs citādāk
Foto: CSDD
No 2025. gada dīzeļdzinēja automobiļus, kas atbilst "Euro-5" un "Euro-6" emisijas standartiem, pārbaudīs, izmantojot jaunu aprīkojumu, vēsta portāls "Rus.LSM.lv".
"Mēs redzam, ka daudzās valstīs notiek dažādas manipulācijas ar cieto daļiņu filtriem jeb DPF. Tāpēc Latvija ir viena no valstīm, kas vēlas ieviest jaunu pārbaudes metodi. Ar tās palīdzību būs iespējams pārliecināties, ka automašīnām ar "Euro-5" un "Euro-6" dzinējiem nav veiktas manipulācijas ar cieto daļiņu filtru," skaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Tehniskās daļas vadītājs Jānis Liepiņš.
DPF filtra uzdevums ir samazināt kvēpu emisijas, kas rodas, iekšdedzes dzinējam darbojoties ar dīzeļdegvielu. Ja filtrs nedarbojas, tas ir jānomaina, un tas maksā dārgi. Tāpēc daudzi vietējie amatnieki šos filtrus vienkārši izgriež. Tehniskajā apskatē to nav iespējams konstatēt ne vizuāli, ne uz iekārtas.
Taču šogad pārbaudes stacijām ir iegādātas vairākas iekārtas. Tā noteiks cietās daļiņas izplūdes gāzēs un saskaitīs tās. Galvenais ir noteikt normu. Piemēram, Vācijā "Euro 5" un "Euro 6" automobiļiem cieto daļiņu līmenis kubikcentimetrā ir 250 000.
atjaunots: 2023.g 19.decembrī | Tukuma Balss (x471)
|
Pasākumi Aktuāli
Aptauja
|