Sīkdatnes nodrošina vietnes pienācīgu darbību (vairāk par sīkdatnēm un privātuma politiku šeit)
TukumaBalss
2024.gada 28.novembris
Olita, Rita, Vita
2.79'C
vējš: 2.54m/s
Par mums  Kontakti  Reklāma  

ZIŅASNOVADOS
SPORTS
FOTOVIDEOJAUTĀ mums
  

Kefīrs kļuvis par deficīta preci


Kefīrs kļuvis par deficīta preci
Foto: jauns.lv

Līdz ar karsto laiku cilvēki vairāk patērē auksto zupu, tādēļ arī būtiski pieaudzis pieprasījums pēc kefīra, atzina piensaimnieki. LSM.lv novērojumi liecina – kefīrs vietām veikalos izpirkts un plaukti ir tukši.

 

Veikalnieki atzīmēja - karstajā laikā pieprasījums audzis arī pēc citiem produktiem, piemēram, saldējuma. Augušas arī cenas, bet tas nav saistīts ar karsto laiku, atzina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe.

 

Ražošanas apjomi trīskāršojas'


LSM.lv pēdējo dienu novērojumi Mārupes pusē liecina, ka kefīrs trūkst "Rimi", "Maxima" un arī "Top" veikalos. Mārupes novada, Tēriņu ielas veikala "Top" pārdevēja portālam LSM.lv notiekošo nodēvēja par auksto zupu revolūciju, norādot, ka kefīra plaukti karstajās dienās veikalā bijuši iztukšoti līdz pulksten 20. Savukārt Vienības gatves veikalā "Rimi" LSM.lv noskaidroja, ka kefīru, paniņu un arī jogurtu plauktus pircēji karstajā laikā iztukšo jau dienas pirmajā pusē.

 

Arī Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS) vadītājs Jānis Šolks sarunā ar LSM.lv atzina, ka novērojis tukšus kefīra plauktus "Rimi", "Maxima", "Aibe" veikalos, bet "Top" tīklā produkts bijis pieejams. Pieprasījums pēc kefīra sāka pieaugt Jāņu brīvdienās, kad arī laika apstākļi kļuva karstāki. "Tas, ka mazumtirdzniecībā kopumā šajā brīdī kefīrs ir nepietiekamā daudzumā, tas ir fakts," sacīja Šolks.

 

Latvijā lielākā piena pārstrādes uzņēmuma "Food Union" piena produktu zīmolu vadītāja Ilona Jaroša atzina, ka ilgi gaidītais karstais laiks ir veicinājis "ārkārtīgi lielu pieprasījumu" pēc svaigajiem piena produktiem, jo īpaši pēc kefīra.

 

"To skaidrojam ar sezonālā patēriņa tradīcijām - proti, kā ierasts, šis Latvijā ļoti iecienītais skābpiena dzēriens tiek izmantots auksto zupu pagatavošanai, kas ir izteikti vasaras svelmaino dienu ēdiens," sacīja Jaroša.

 

Viņa norādīja, ka pieprasījums pēc kefīra no patērētājiem un veikalu tīkliem ir trīskāršojies, tāpēc patlaban šo produktu "Food Union" ražo katru dienu.

 

"Tas ir ļoti liels apjoms, tāpēc strādājam uz pilnu jaudu. Bet, vai tikpat augsts pieprasījums saglabāsies arī turpmāk, galvenokārt ir atkarīgs no laikapstākļiem," atzīmēja uzņēmuma pārstāve.

 

LPCS vadītājs norādīja, ka Latvijas piena pārstrādātāji nevar apmierināt pieaugošo pieprasījumu pēc kefīra viena iemesla dēļ - tirgū trūkst izejviela, jo viena trešdaļa Latvijā saražotā svaigpiena tiek eksportēta uz Lietuvu.

 

LTVC vadītāja Gulbe sarunā ar LSM.lv norādīja: tam, kāpēc trešdaļa Latvijā saražotā svaigpiena tiek izvesta uz Lietuvu, ir savi iemesli, kas ir saistīti ar problēmām piena pārstrādes nozares iekšienē, proti, ar tās sadrumstalotību, salīdzinoši zemo koncentrāciju.

 

Resurss: lsm.lv



atjaunots: 2022.g 30.jūnijā | Tukuma Balss (x379)






    Pasākumi
    Aktuāli
SKATĪT VAIRĀK

 tukumametals250x250_93212.jpg

    Aptauja


Par mums  Kontakti  Reklāma

Sīkdatnes un privātuma politika

(c) 2018-2024 TukumaBalss.lv
Visas tiesības aizsargātas


Realizācija Tup un Turies