Kā jau minēts iepriekš, jaunas prasības obligātā biokomponentes piejaukuma daudzumam dīzeļdegvielai stāsies spēkā nākamā gada 1. aprīlī, kad esošo 4,5% vietā degvielas tirgotājiem būs jānodrošina 6,8% biodīzeļdegvielas piejaukums.

 

Šī prasība būs spēkā tikai bezsala periodā no 1. aprīļa līdz 1. novembrim, tāpēc autovadītājiem nav jāuztraucas par degvielas sistēmu aizsalšanu ziemā. Ir pieņemts apzīmēt biodīzeļdegvielu un tās maisījumus ar burtu B un ciparu, kas norāda biodīzeļdegvielas procentuālo daudzumu maisījumā. Šajā gadījumā Latvijā tiks ieviests B7 standarts, kas vairākus gadus ir spēkā arī citās ES valstīs.

Dīzeļa automašīnu gadījumā vadītājiem nav jāuztraucas, vai viņu transportlīdzeklis ir piemērots ekoloģiskākiem degvielas parametriem – B7 degviela var būt izmantota visos auto modeļos ar dīzeļdzinēju.

 

Alternatīvās degvielas nākotnes perspektīvas

Autovadītājiem jārēķinās, ka pārskatāmā nākotnē prasības atjaunojamo resursu izmantošanai degvielai nekur nepazudīs, bet tikai pieaugs. Tāpat aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta alternatīvo degvielas veidu attīstībai.

 

CNG degvielas būtiskākās priekšrocības ir jau iepriekš pieminētais ekoloģiskums un ekonomiskums.

CNG gadījumā CO2 izmešu daudzums ir līdz 30% mazāks nekā dīzeļdegvielai vai benzīnam, savukārt citu kaitīgo izmešu apjoms – līdz pat 90% zemāks. Ja runāj par ekonomiskumu, jāmin, ka pat pie plānota akcīzes nodokļa, kas Latvijā dabasgāzes transportam nākamgad būs viens no augstākajiem Eiropā, izmaksu ekonomija šā degvielas veida lietotājiem varētu sasniegt vismaz 30%, salīdzinot ar dīzeļdegvielu un benzīnu.