Daudzās skolās katrs piektais pirmklasnieks ar vāju lasītprasmi
Foto: Novadu Ziņas LTV
Pēdējo gadu laikā pasliktinājusies sākumskolu skolēnu lasītprasme. Starptautiskajā pētījumā Latvijas skolēni ieņem 23. vietu no 56 dalībvalstīm.
Eksperti saka, ka ir pamats bažām, – ja bērns sākumskolā neiemācīsies lasīt un izprast tekstu, tad, pēc skolotāju novērotā, viņš būs nesekmīgs arī turpmāk un tas būtiski ietekmēs eksāmenu rezultātus. Risinājumi ir dažādi, taču pamatu pamatā – vecāku darbs ar bērnu mājās, pedagogu spēja izprast lasītprasmes problēmu iemeslus un sadarbība.
Valsts izglītības attīstības aģentūras Izglītības satura departamenta direktore Diāna Šavalgina norādīja: "Ja lasītprasmi bērns neattīsta un neuzlabo apmēram līdz 4. klasei, tad jāsaka ļoti vienkārši – bērns, visticamāk, būs nesekmīgs, jo lasītprasme ietekmē jebkura cita mācību priekšmeta apguvi."
Izglītības un zinātnes ministrija turpinās veidot monitoringa darbus bērnu teksta ekspertīzei 1., 3. un 6. klasē, lai vēl labāk noskaidrotu bērnu prasmes.
Skolotāji iesaka vecākiem mājās regulāri kopā ar bērniem lasīt grāmatu, saprast, vai bērns izprot izlasīto, kā arī izmantot spēles, audiogrāmatas un tehnoloģijas, padarot lasīšanu aizraujošāku.
Resurss: lsm.lv
atjaunots: 2025.g 14.janvārī | Tukuma Balss (x173)
|
Pasākumi Aktuāli
Aptauja
|