|
Dīzeļauto bez kvēpu filtra vairs nevarēs iziet tehnisko apskatiFoto: Shutterstock No nākamā gada 1. janvāra dīzeļdzinēja automašīnas tehniskajā apskatē sagaida izmaiņas. Ar ikgadējās tehniskās apskates stacijās ierīkotajām jaunajām iekārtām tiks pārbaudīts vai automašīnai ir uzstādīts cieto daļiņu jeb kvēpu filtrs (DPF).
Ja automašīnai tiks konstatētas neatbilstības, auto īpašniekam tās būs jānovērš gada laikā, jo nākamais gads būs “pārejas periods”. No 2026. gada apskates protokolā šis defekts tiks vērtēts ar “2”, kas nozīmē, ka automašīna nevarēs sekmīgi veikt tehnisko apskati.
Līdz šim dīzeļmašīnām tehniskajā apskatē dūmainību pārbaudīja pie motora augstiem apgriezieniem, tomēr tehniskās apskates staciju rīcībā nonākušās jaunās ierīces ļaus to pārbaudīt līdzīgi kā benzīna mašīnām – pie motora brīvgaitas apgriezieniem. Šī jaunā pārbaudes metode dzinējam būs saudzīgāka un ātrāka, sola CSDD.Dīzeļa automašīnām kvēpa filtrs ir pieejams gan rūpnīcas oriģinālais, gan, piemēram, Ķīnas alternatīvas. Ja automobiļa rūpnīcā uzstādītais ir izgriezts vai vairs nedarbojas, tad, piemēram, 10 gadus vecam "VW Passat", kas atbilst "Euro V" normām, kvēpu filtrs maksā no 500 eiro, savukārt ražotāja oriģinālais var maksāt pat pāris tūkstošus. Turklāt retākiem auto modeļiem alternatīvas var arī nebūt.Viena no alternatīvām, ja oriģinālais dīzeļdzinēja kvēpu filtrs vairs nefunkcionē optimāli, ir to izmazgāt. Cieto daļiņu filtrs ir kā šūnveida elements, kas ar gadiem un nobrauktajiem kilometriem aizaug ar kvēpiem. Ar speciālu ķīmijas un ūdens maisījumu, mazgājot ar spiedienu, šī filtra mūžu ir iespējams pagarināt. Pirms mazgāšanas pakalpojuma sniedzējs ar endoskopisko videokameru pārliecinās, vai filtra elements nav sadrupis – tādā gadījumā to glābt vairs nav iespējams.
Resurss: delfi.lv atjaunots: 2024.g 10.augustā | Tukuma Balss (x561) |
Pasākumi Aktuāli
Aptauja
| |
Sīkdatnes un privātuma politika (c) 2018-2024 TukumaBalss.lv Visas tiesības aizsargātas Realizācija Tup un Turies |