|
“Lidl” veikalos klientiem draudzīgā depozīta taras pieņemšanas sistēma sāks darboties 1. februārīPublicitātes foto “Lidl” veikalos visā Latvijā ir pabeigts darbs pie taromātu uzstādīšanas un to darbības pārbaudīšanas. Jau 1. februārī plkst. 7.00 taromāti astoņpadsmit “Lidl” veikalos būs gatavi pieņemt ar atbilstošu depozīta marķējumu apzīmētās PET un stikla pudeles, kā arī alumīnija skārdenes. “Lidl” kopumā investējis gandrīz 3,5 miljonus eiro taromātu iegādē, uzstādīšanā un darbības uzsākšanā. Taromāti izvietoti “Lidl” klientiem ērti un droši pieejamās veikalu priekštelpās, vai īpašās piebūvēs pie veikala ieejas. Lai arī taromāti darboties sāks jau 1. februārī, “Lidl” sākotnēji tirdzniecībā nepiedāvās dzērienus ar depozīta marķējumu – to ieviešana piedāvājumā notiks pakāpeniski, izmantojot likumā paredzēto pārejas posmu. “Lidl” turpinās tirgot jau iepirktos dzērienus, saglabājot to cenu nemainīgi zemu, nepiemērojot tiem 10 centu depozīta maksu. Ar Latvijas depozīta marķējumu apzīmētie dzērieni pārdošanā nonāks pakāpeniski, pārejas posmā, kas beigsies 2022. gada 31. jūlijā. Šo dzērienu cenu zīmēs redzami tiks izcelta depozīta 10 centu piemaksa.
Nākot nodot taru “Lidl” veikalā jāņem vērā:
“Lidl” ir pirmais un pašlaik vienīgais mazumtirgotājs Latvijā, kas pats iegādājas, uzstāda un apkalpo taromātus savos veikalos, tādējādi nodrošinot pilnīgu kontroli pār depozīta sistēmas veiksmīgu darbību. Tā ir “Lidl” starptautiskā prakse, kas nodrošina slēgta aprites cikla ieviešanu taras iepakojumu apritē. “Lidl” taromātos nodotās pudeles un skārdenes tiks pirmapstrādātas “Lidl” loģistikas centrā Rīgā, un tad nodotas SIA “DIO” tālākai pārstrādei.
“Taras depozīta sistēmas ieviešana Latvijā ir pamats dzīvotspējīgas aprites ekonomikas ieviešanai. Jo vairāk taras nodosim pārstrādei, jo plašāk varēsim izvērst tās otrreizēju izmantošanu un samazināsim atkritumu daudzumu dabā,” uzsver Antra Birzule, “Lidl Latvija” Korporatīvās sociālās atbildības vadītāja. Kā norāda A. Birzule, izmantojot plastmasu no jau pārstrādātām PET pudelēm, tiks samazināta nepieciešamība pēc jaunas plastmasas ražošanas, ieviešot slēgto ciklu plastmasas apritē un novēršot nepieciešamību pēc aizvien jaunas plastmasas ražošanas. Ieguvumi no depozīta sistēmas ieviešanas ir tīrāka vide, dabas resursu taupīšana un to atkārtota izmantošana.
Kā daļa no starptautiskās “Schwarz grupas”, “Lidl” ir apņēmies īstenot “Reset Plastic” stratēģiju, kas paredz samazināt plastmasas izmantošanu. “Lidl” ir apņēmies savu privāto zīmolu produktu fasējumu padarīt maksimāli pārstrādājamu un tajā izmantot vismaz 20% jau pārstrādātas plastmasas, bet “Lidl” privāto zīmolu dzērienu plastmasas pudeļu ražošanā izmantot vienīgi 100% pārstrādājamu plastmasu.
Resurss: Ingars Rudzītis/LIDL atjaunots: 2022.g 27.janvārī | Tukuma Balss (x685) Novados, Tukums |
Pasākumi Aktuāli
Aptauja
| |
Sīkdatnes un privātuma politika (c) 2018-2024 TukumaBalss.lv Visas tiesības aizsargātas Realizācija Tup un Turies |